Van den Boogaard & Smulders | Accountancy

Van den Boogaard & Smulders Accountancy is een accountantskantoor dat wordt geleid door twee registeraccountants.

Neem contact op

De meest deskundige registeraccountants in regio Eindhoven

Onze diensten

Financiële administratie

Lees meer

Loonadministratie

Lees meer

Fiscale aangiften

Lees meer

Bedrijfseconomische adviezen

Lees meer

Fiscale adviezen

Lees meer

Jaarrekeningen

Lees meer

Zoek je een registeraccountant in regio Eindhoven?

Vraag dan vrijblijvend advies van de meest deskundige accountants.

Neem contact op

Over ons

Van den Boogaard & Smulders accountancy logo

Peter van den Boogaard

Registeraccountant / Co-Owner
  • Meer dan 18 jaar ervaring als accountant
  • Opgeleid bij Ernst & Young Global Limited
  • Aangesloten bij Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants
Van den Boogaard & Smulders accountancy logo

Henk Smulders

Registeraccountant / Co-Owner
  • Meer dan 18 jaar ervaring als accountant
  • Opgeleid bij Ernst & Young Global Limited
  • Aangesloten bij Koninklijke Nederlandse Beroepsorganisatie van Accountants

Laatste nieuws

  • Kamerbrief over toekomstig stelsel box 3

    De staatssecretaris van Financiën heeft een brief aan de Tweede Kamer gestuurd over de ontwikkelingen rond de belastingheffing in box 3 van de inkomstenbelasting. In de brief gaat de staatssecretaris in op de aankomende arresten van de Hoge Raad over het rechtsherstel box 3 en op het nieuwe stelsel van belastingheffing in box 3. Arresten Hoge Raad Bij de Hoge Raad zijn meerdere procedures aanhangig over de vraag of de huidige wijze van berekening van het box 3-inkomen in lijn is met het Kerstarrest van de Hoge Raad. In afwachting van de uitkomst van deze procedures houdt de Belastingdienst het opleggen van definitieve aanslagen en het afhandelen van bezwaarschriften inzake box 3 aan in gevallen waarin het box 3-inkomen uit meer bestaat dan banktegoeden. De Hoge Raad verwacht in augustus of september 2024 uitspraak te doen in deze zaken. In de conclusies bij de deze zaken geven de Advocaten-generaal aan dat de heffing in box 3 nog steeds in strijd kan zijn met het EVRM. In die gevallen zal aanvullend rechtsherstel moeten worden geboden. Als de Hoge Raad de lijn van de conclusies Pauwels volgt, zal aan belastingplichtigen de gelegenheid moeten worden geboden om het werkelijke rendement aannemelijk te maken. De Belastingdienst bereidt een (digitaal) formulier ‘opgaaf werkelijk rendement’ voor. Het formulier moet het mogelijk maken om het werkelijke rendement zoveel mogelijk uniform en geautomatiseerd te registreren. De uiteindelijke vormgeving van het formulier is afhankelijk van het antwoord op de vraag wat onder ‘werkelijk rendement’ verstaan moet worden. Daarvoor moeten de arresten van de Hoge Raad afgewacht worden. Nieuw stelstel Uitgangspunt van het nieuwe stelsel is een vermogensaanwasbelasting. Hierbij worden het directe rendement en de waardeontwikkeling van het vermogen in de heffing betrokken. Voor onroerende zaken en aandelen in familiebedrijven en startende ondernemingen geldt een vermogenswinstbelasting. Hierbij wordt de vermogenswinst of -verlies bij vervreemding belast. Er is onderzocht of deze uitzonderingen in strijd zijn met de Europese staatssteunregels. Voor onroerende zaken en voor aandelen in startups lijkt dit niet het geval te zijn. Een afwijkende regeling voor aandelen in familiebedrijven is niet goed te verantwoorden en leidt mogelijk tot onrechtmatige staatssteun. De voorgestelde afwijkende behandeling van aandelen in familiebedrijven wordt daarom geschrapt. Belasten van eigen gebruik onroerende zaken in box 3 Het inkomen uit onroerende zaken bestaat uit de volgende componenten: reguliere voordelen, zoals huur, pacht en/of het voordeel van eigen gebruik, vervreemdingsvoordelen, en kosten. Het voordeel van eigen gebruik van een onroerende zaak wordt forfaitair vastgesteld. Dit forfait dient de economische huurwaarde te weerspiegelen. De hoogte van het forfait is nog niet bepaald. Bij vervreemding bestaat het inkomen uit de verkoopopbrengst minus de verkrijgingsprijs. De verkrijgingsprijs bestaat uit de aanschafprijs vermeerderd met aangebrachte verbeteringen. De verkrijgingsprijs van een onroerende zaak, die aanvang 2027 al in bezit is, wordt gesteld op de waarde in het economische verkeer op dat tijdstip. Inwerkingtreding per 2027 kan door de verwachte arresten van de Hoge Raad in gevaar komen als die leiden tot aanvullende herstelwerkzaamheden. Deze herstelwerkzaamheden krijgen uiteraard voorrang. De inwerkingtreding kan ook worden vertraagd door het parlementaire proces en door gedurende de behandeling van het wetsvoorstel aangebrachte wijzigingen. Bron:Ministerie van Financiën| publicatie| 2024-0000229730| 22-04-2024

    Lees meer 25 april 2024
  • Geen extra verhoging minimumloon per 1 juli, wel indexering

    De Eerste Kamer heeft het wetsvoorstel met een extra verhoging van het wettelijke minimumloon per 1 juli 2024 verworpen. De reguliere halfjaarlijkse indexering van het minimumloon gaat wel door. Per 1 juli stijgt het minimumuurloon met 3,09% tot € 13,68 bruto voor werknemers van 21 jaar en ouder. De bedragen van het minimumloon voor jongeren zijn hiervan afgeleid.  Leeftijd  Staffeling  Per uur  21 jaar en ouder  100,0%  € 13,68  20 jaar  80,0%  € 10,94  19 jaar  60,0%  € 8,21  18 jaar  50,0%  € 6,84  17 jaar  39,5%  € 5,40  16 jaar  34,5%  € 4,72  15 jaar  30,0%  € 4,10 De indexering heeft gevolgen voor uitkeringen uit sociale verzekeringen, zoals de bijstand en de AOW.   Bron:Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid| publicatie| 2024-0000082961| 22-04-2024

    Lees meer 25 april 2024
  • Kabinet wil verbod op contante betalingen boven € 3.000

    Het wetsvoorstel plan van aanpak witwassen omvat een verbod op contante betalingen boven € 3.000. Het wetsvoorstel is door de Tweede Kamer controversieel verklaard nadat het kabinet is gevallen. De ministers van Financiën en van Veiligheid en Justitie wijzen erop dat als het verbod op contante betalingen niet doorgaat, Nederland mogelijk € 600 miljoen Europees geld misloopt. De bewindslieden willen dit verbod daarom invoeren. De limiet op contante betalingen moet het witwassen door criminelen aanpakken. De ministers willen de limiet op contante betalingen via een nota van wijziging op het oorspronkelijke wetsvoorstel invoeren om de mogelijke korting van € 600 miljoen te voorkomen. De overige maatregelen uit het wetsvoorstel plan van aanpak witwassen worden dan meegenomen in het implementatietraject van het Europese anti moneylaundering-pakket. Het Europese wetgevingsproces rondom dit pakket is formeel nog niet afgerond. Na afronding daarvan hebben de Europese landen drie jaar de tijd om het wettenpakket te implementeren. Bron:Ministerie van Financiën| publicatie| 15-04-2024

    Lees meer 25 april 2024

Onze kantoren